LIMONAD DAŞY KIÇELDÝÄR

To­mus aý­la­ry­nyň iň lez­zet­li we ýü­rek so­wu­dy­jy iç­gi­si bo­lan li­mo­na­dyň böw­rek da­şy­nyň dö­re­me­gi­ne gar­şy­lyk gör­ke­zip bil­ýän­di­gi ýü­ze çy­ka­ryl­dy.
Ita­li­ýa­nyň “La Stam­pa” ga­ze­ti­niň ha­bar ber­me­gi­ne gö­rä, San Di­ýe­go­da­ky Ka­li­for­ni­ýa uni­wer­si­te­ti ta­ra­pyn­dan ge­çi­ri­len yl­my-der­ňew işin­de li­mo­na­dyň böw­rek da­şy­nyň dö­re­me­gi­ne gar­şy öňü­ni aly­jy aý­ra­tyn­ly­gy­nyň bar­dy­gy aý­dyl­ýar.

Yl­my-bar­la­gyň bar­şyn­da iki litr su­wa tak­my­nan 113 gram li­mon su­wu­ny go­şan bi­ler­men­ler böw­re­gin­de daş dö­rän has­sa li­mo­nad ber­ýär­ler. Wag­tyň geç­me­gi bi­len böw­rek da­şy­nyň ulal­man, eý­sem, ki­çel­ýän­di­gi ýü­ze çyk­ýar.
Zaman

3 Responses

  1. «Прицельный удар». Хламидии – враги суставов

    Практически каждый из нас наслышан о хламидиях, представляющих собой внутриклеточных паразитов.
    И, вновь же, большинству знаменито лишь то, что передаются хламидии половым маршрутом, женщины врачуют это заболевание у доктора-гинеколога, а мужчины – у уролога.
    Но это лишь одна «сторона медали», так как хламидии способны вызывать и воспалительный процесс в суставах, а в этих случаях к лечению подключается и врач-артролог (ревматолог).

    И речь в этом случае идет о синдроме Рейтера, о котором медицине знаменито со времен первой мировой войны, при котором, как управляло, присутствует одновременная симптоматика уретрита, конъюнктивита и полиартрита, встречаются и случаи, когда один из симптомов отсутствует.

    Причиной развития синдрома, как управляло, являются хламидии, попавшие в организм половым маршрутом.
    Следует упомянуть и о том, что данному недугу в большей ступени подвержены представители сильной половины человечества, а вот к женщинам и детям он более благоприятен, при этом удалось выяснить, что к сходственному проявлению хламидиоза человек имеет потомственную предрасположенность.

    Особой сложности при диагностировании синдрома Рейтера, как управляло, не возникает.
    Такое может случиться в том случае, если недуг проявляет себя лишь воспалением суставов, тогда есть вероятность, что синдром может быть принят за проявление ревматоидного артрита, который лечится абсолютно иначе.
    Появление недомогай в позвоночнике и суставах следует ждать уже через две недели после заражения, и в первую очередь начинают страдать суставы ног (от коленей и ниже), при этом каждая нога имеет «собственный набор» воспаленных суставов.
    Над ними наблюдаются покраснения кожи, которая может иметь и синюшный оттенок, также на ощупь отмечается и ее повышенная температура

    Усиление недомогай проявляется в утренние и ночные часы, а пораженные недугом пальцы ног имеют «сосисочный» вид.
    И все же, наиболее отличительной характерной чертой синдрома Рейтера является боль при ходьбе под пяткой, параллельно с ней начинаются боли в нижней доли позвоночника, подсказывающие те, которые наблюдаются при радикулите.

    Очень главно начать своевременное лечение, так как если этого не сделать или же оно будет не верным, то симптоматика может расшириться за счет поражения кожи ладоней и кожи стоп, атрофии мышц, расположенных в опасной близости к больным суставам.

    На протяжении нескольких длинных месяцев хворь сопровождают лихорадка, маленькое повышение температуры тела, слабость, потом может последовать облегчение, при котором на протяжении одного-двух лет может показаться, что недуг отступил, но он вновь возвращается с завидным постоянством.

    Лечение синдрома Рейтера представляет собой долгий процесс, требующий от человека настойчивости и терпения, которые потребуются ему на протяжении не менее чем на четыре-шесть месяцев, и это только при правильном подходе к заболеванию.
    При этом используются антибиотики, целью которых является избавление организма от хламидий, вот их верным подбором и обязан заняться специалист.
    Одновременно с этим терапия обязана быть направлена на нормализацию иммунитета, подавление воспалительных и аллергических реакций.

    Основное лечение проводится лекарем-ревматологом, который специализируется на данной инфекции, а местными воспалительными источниками занимаются уже лекари таких квалификаций, как гинеколог, уролог, а в случае необходимости, и врач-окулист.

    Лечение обязано быть доведено до своего логического завершения, то есть, необходимо иметь уверенность, что с недугом покончено раз и навсегда.
    А для того, чтобы в этом убедиться, через три-четыре недели после выздоровления, следует сдать необходимые анализы, которые будут предложены лекарем, исследования могут быть, как достаточно дорогостоящими, так и не очень, так что можете ориентироваться на собственные финансовые возможности.

    Чтобы еще более укрепить свою веру в надежность избавления от недуга, желанно сдавать анализы еще на протяжении трех месяцев и в том случае, если они и далее будут подтверждать отрицательный результат, то в последствии вполне достаточно будет посещения врачующего доктора один раз в течение года.

    Но это вовсе не означает того, что после выздоровления можно позволить себе какую-то неразборчивость в половых связях, ведь при этом заболевании иммунитет к повторному заражению не вырабатывается.

    Следует сказать и о том, что инфекция может проникнуть в организм не только половым маршрутом, например, к тому же конъюнктивиту может привести пользование предметами обихода, загрязненными выделениями больного, или же грязные руки.

    А новорожденный рискует заразиться этим недугом при прохождении им шейки матки.

    Женщины, имеющие запущенную стадию хламидиоза, зачастую сталкиваются с бесплодием, в результате развития у них непроходимости маточных труб, а также с выкидышами, с неразвивающимися беременностями.
    Чтобы ситуация не стала столь критичной, обращайтесь за медицинской подмогою своевременно.

  2. Bagtly bolmagyň bäş şerti
    Dur­muş­da bagt­ly bol­mak­lyk on­dan çu­wal do­lu­sy zat al­mak däl-de, yzyň­da gi­den bir har­man gal­dy­ryp bil­mek­lik­dir. Bagt­ly bol­mak üçin dur­mu­şyň sa­ňa be­ren nyg­ma­tyn­dan has kän­rä­gi­ni oňa gaý­tar­mak ze­rur­dyr.

    Dün­ýä dö­rä­li bä­ri yn­san og­lu­nyň iň uly ar­zu­wy bagt­ly bol­mak­dyr. Hat­da iň bir ýag­şy di­leg­le­riň, iň aja­ýyp söz­le­riň, iň go­wy gut­lag­la­ryň, iň päk ar­zuw­la­ryň hem so­ňy “Bagt­ly bol! Al­nyň, bag­tyň açyk bol­sun!” diý­len söz­ler bi­len jem­len­ýär. Eý­sem, bagt­ly bol­ma­gyň syr­la­ry nä­me­de?!

    Bu ba­ra­da ta­ny­mal pe­da­gog-psi­ho­log, ýa­zy­jy Jon Iz­zo dür­li kär­dä­ki adam­lar­dan baş­lap, ýüz­ler­çe, müň­ler­çe ýyl mun­dan ozal ýa­şap ge­çen söz us­sat­la­ry­nyň, akyl­dar­la­ryň aý­dyp ge­çen da­na pä­him­le­ri­ne, be­ren öwüt-ün­dew­le­ri­ne, pi­kir­le­ri­ne, şeý­le hem na­za­ry ga­ra­ýyş­la­ry­na sal­gy­lan­mak ar­ka­ly özü­niň “Dur­muş­da bagt­ly bol­ma­gyň bäş şer­ti” at­ly ki­ta­by­ny ýaz­ýar. Bu ki­tap bag­ty­ýar dur­mu­şyň iň ýö­ne­keý, şol bir wag­tyň özün­de hem iň mö­hüm esas­la­ry­ny be­ýan ed­ýär. Jon Iz­zo 18 müň ýy­lyň dur­muş tej­ri­be­si­ni ar­ka atan da­na­la­ryň pä­him-paý­ha­sy­na giň orun ber­mek bi­len, her bir ada­myň şu aşak­da­ky bäş ýö­rel­gä­ni ber­jaý eden ha­la­tyn­da özü­ne bagt­ly dur­mu­şy ga­za­nyp bil­jek­di­gi­ne ynan­ýar. Bu ha­ky­kat en­çe­me ki­şi ta­ra­pyn­dan ka­bul edil­ýär.

    Öz-özü­ňiz ba­ba­tyn­da dog­ru­çyl bo­luň!

    Öz-özü­ňe ýa­lan söz­le­mek ýa­ly gys­ga wagt­lyk ne­pi deg­ýän ýag­daý­lar köp­lenç ha­lat­da dur­muş­da en­täk ýe­ter­lik tej­ri­bä­mi­ziň bol­ma­dyk döw­rün­de ýü­ze çyk­ýar. Şol dö­wür­de nä­me et­me­li­di­gi­ni, nä­hi­li ýo­ly saý­la­ma­ly­dy­gy­ny ýü­re­gi­mi­ze ge­ňeş­me­giň ýe­ri­ne, özü­mi­zi beý­le­ki ki­şi­ler, aý­ra­tyn hem deň-duş­la­ry­myz bi­len de­ňeş­dir­mek ar­ka­ly anyk ka­ra­ra gel­ýä­ris. Bu bol­sa so­ňy bi­len ýü­ze çyk­jak en­çe­me şow­suz­lyk­la­ryň ba­şy­ny baş­lad­ýar. Iz­zo Jo­na gö­rä, bagt mu­nuň özi hem­me­ler üçin gym­mat­ly bo­lan zat däl-de, di­ňe se­niň üçin gym­mat­ly bo­lan zat­dyr. Şu ka­da eýe­rip ýa­şap bil­ýän adam bagt­ly bol­ma­gyň il­kin­ji sy­ry­ny öz­leş­dir­di diý­mek­dir. Kal­by­my­za gu­lak go­ýup, öz-özü­mi­ze “Me­niň bar­ýan ýo­lum me­ni bag­ta elt­ýär­mi?” di­ýen so­wa­la ýü­rek bi­len jo­gap ber­sek, en­çe­me ge­zek puş­man et­mek­lik­den sak­la­nyp bi­le­ris.

    Puş­man et­mäň!

    “Ýal­ňyş­mak­dan gork­maň. Çün­ki, hiç ha­çan ýal­ňyş­ma­dyk adam hiç bir iş et­me­dik adam­dyr” di­ýil­ýär. As­lyn­da, so­ňy go­wy ne­ti­je­ler bi­len ta­mam­lan­ýan iş­le­re ba­tyr­gaý çe­me­le­şil­me­li­dir. As­ly­ýe­tin­de puş­man et­mek haý­sy­dyr bir za­dyň anyk dog­ry ýa-da ýal­ňyş­dy­gy­ny bi­lip, şol işi et­mek­lik ýa-da et­mez­lik­dir. Dos­tuň kö­me­ge mä­täç ha­la­tyn­da oňa ýar­dam ber­mez­lik, ata-enä­niň di­ýe­nin­den çy­kyp, ola­ryň ter­si­ne git­mek­lik so­ňun­dan puş­man et­me­gi mej­bur ed­ýän ýag­daý­la­ryň kä­bir­le­ri­dir. Puş­man et­mez­lik üçin dur­mu­şyň bi­ziň öňü­mi­ze dik­ýän päs­gel­çi­lik­le­rin­den baş alyp çyk­mak­ly­gy ba­şar­ma­ly­dy­rys. Puş­man et­mek ejiz­li­giň mi­we­si­dir. Ha­çan-da, bir işi amal et­mä­ge ejiz­le­sek, on­da er­tir şol işi et­me­di­gi­miz üçin puş­man et­jek­di­gi­mi­z hak­dyr. Wyž­da­ny­ňa ge­ňeş, dur­mu­şa ba­tyr­gaý çe­me­leş!

    Söý­me­gi ba­şa­ryň!

    Be­ýik ital­ýan-ame­ri­kan ýa­zy­jy­sy Leo Bus­kag­lia şeý­le diý­ýär: “Dur­muş söý­gü­den yba­rat­dyr we söý­gü­ni ýi­tir­seň, dur­mu­şy-da ýi­tir­di­giň­dir”. Söý­mek hem-de sö­ýül­mek bagt­ly we ma­ny­ly öm­ri ýa­şa­ma­gyň esa­sy şert­le­ri­niň bi­ri­dir. Bag­ty­ýar we ma­ny­ly öm­rüň baş şer­ti­niň söý­gü­di­gi­ne do­ly göz ýe­ti­rip, ýe­ne-de söý­mez­lik, bet­bagt­ly­gy özü­mi­ze ka­bul et­mek­lik­dir. Nä­dip söý­ýän we sö­ýül­ýän yn­san bol­ma­ly?! Bu so­ra­gyň jo­ga­by söý­gü­ni duý­ma­gy we beý­le­ki bi­ri­niň kal­by­na or­naş­dyr­ma­gy ba­şar­mak­dan ge­lip çyk­ýar. Il­ki bi­len özü­mi­ze hor­mat goý­şu­myz ýa­ly, özü­mi­zi hem söý­me­li­di­ris. Ikin­ji­den, bi­ze ýa­kyn bo­lan yn­san­la­ry söý­me­gi, üçün­ji­den bol­sa ola­ra söý­gü­mi­zi ýe­tir­me­gi ba­şar­ma­ly­dy­rys.

    Bagt­ly pur­sat­la­ry duý­ma­gy ba­şa­ryň!

    Jon Iz­zo “Bag­ta bar­ýan ýol, bagt­ly gün­le­riň bar­dy­gy­ny duý­mak­dan baş­lan­ýar” diý­ýär. Eger is­le­sek, her gü­nü­mi­zi öm­rü­mi­ziň iň bagt­ly gün­le­rin­den bi­ri­ne öwür­mek bi­ziň özü­mi­ze bag­ly­dyr. Sä­her bi­len sag-aman ör­mek, maş­ga­la bo­lup, ba­şy jem er­tir­lik edin­mek, ru­hu­be­lent­lik bi­len iş­li-işiň­de bol­mak, öňüň­den çy­kan ta­nyş­la­ry­ňa mä­hir­li sa­lam be­rip, ola­ryň hal-ýag­da­ýy­ny so­ra­mak, işiň­de, oku­wyň­da öz pa­ýy­ňa düş­ýän borç­la­ry do­ly ama­la aşy­ryp, ne­ti­je­li we ha­lal zäh­met çek­mek­li­giň lez­ze­ti bi­len öýü­ňe do­lan­mak, ýol­da guş­la­ryň jür­kül­di­si­ne, bag­lar­da açy­lan gül­le­re, adam­la­ryň ýü­zün­dä­ki şat­ly­ga gu­wan­mak, öýü­ňe ge­lip, bir iş gü­nü­niň ýa-da okuw gü­nü­niň ne­ti­je­sin­de Wa­ta­nyň ösü­şi­ne zer­re go­şant goş­ma­gyň buý­san­jy bi­len gök ça­ýyň ba­şyn­da dem-dynç al­mak mu­nuň özi äh­li aja­ýyp­lyk­la­ryň öze­ni bo­lan bagt­dyr.

    Ne­ti­je­li ýa­şa­mak­ly­ga çal­şyň!

    Jon Iz­zo­nyň gür­rüň­deş bo­lan äh­li pä­him­dar­la­ry, da­na adam­la­ry üçin iň mö­hüm we­zi­pe özüň­den soň­ku­la­ra ha­ýyr­ly bir za­dy go­ýup git­mek­lik­dir. As­lyn­da, bu pi­kir akyl­dar şa­hy­ry­myz Mag­tym­gu­ly Py­ra­gy­nyň:

    Mag­tym­gu­ly söz­le her­ne bi­le­niň,

    Özü­ňe kem­lik bil, aýt­man öle­niň,

    Ta­raş­lap, şag­lat­gyl köň­le ge­le­niň,

    Sen­den soň­ku­la­ra ýa­dy­gär bol­sun

    – di­ýen se­tir­le­ri bi­len has hem berk bag­la­nyş­ýar.

    Dur­mu­şyň baş mak­sa­dy hem şun­dan yba­rat­dyr. Dur­muş­da bagt­ly bol­mak­lyk on­dan çu­wal do­lu­sy zat al­mak däl-de, yzyň­da gi­den bir har­man gal­dy­ryp bil­mek­lik­dir. Bagt­ly bol­mak üçin dur­mu­şyň sa­ňa be­ren nyg­ma­tyn­dan has kän­rä­gi­ni oňa gaý­tar­mak ze­rur­dyr.

    Syr­la­ry bil­mek dur­muş­da bagt­ly bol­mak­ly­gy aň­lat­ma­ýar. Esa­sy zat şol aý­dy­lan­la­ry amal et­mek­den yba­rat­dyr. Çün­ki bi­ziň ag­la­ba­myz nä­me et­me­li­di­gi­ni bil­ýä­ris, em­ma di­ňe kä­bi­ri­miz bil­ýän zat­la­ry­my­zy amal edýä­ris.

    Pa­ra­hat Sa­pa­row,

    HTTU-nyň ta­ly­by.

  3. Ar­tyk­maç ýat­keş­li­giň syr­la­ry
    Yn­san beý­ni­si­niň ukyp­la­ry­nyň kä­mil­leş­me­gi ba­ra­da alym­lar bir­nä­çe ýyl bä­ri gy­zyk­lan­ýar­lar, yl­my-der­ňew iş­le­ri­ni ge­çir­ýär­ler.
    Gar­ward uni­wer­si­te­ti­niň neý­ro­fi­zio­lo­gi­ýa ug­ry bo­ýun­ça yl­my iş alyp bar­ýan alym­la­ry “Ýat­keş­li­giň we aň­la­ýyş uky­by­nyň kä­mil­leş­me­gi” at­ly se­mi­nar­da ýat­keş­li­giň syr­la­ry­ny mä­lim et­di­ler. Ýat­keş­li­giň göz öňü­mi­ze gel­me­jek de­re­je­de kä­mil­leş­me­gi üçin şu aşak­da­ky­la­ryň ze­rur­lyk­la­ryň bar­dy­gy­ny aý­ra­tyn nyg­tap geç­di­ler:
    – Wagt­ly-wag­tyn­da iý­mit­len­mek. Beý­ni­niň öý­jük­le­ri üçin iň esa­sy iý­mit ug­le­wod bo­lan­dy­gy üçin ýat­keş­li­gi­ni kä­mil­leş­dir­mek is­le­ýän adam­la­ra ber­hiz sak­la­maz­lyk mas­la­hat be­ril­ýär.

    – Beý­ni­niň gan aý­la­ny­şy­ny go­wu­lan­dyr­mak. Mu­nuň üçin beý­ni ze­rur bo­lan B wi­ta­mi­ni­ni re­je­li we ka­da­ly ýag­daý­da al­ma­ly­dyr.

    – Ýat­da sak­la­ma­gy en­dik edin­mek üçin tür­gen­le­şik geç­mek. Tür­gen­le­şik üçin aý­ra­tyn wagt ýa-da ýer göz­le­me­li däl­dir. Tür­gen­le­şi­giň bar­şyn­da gü­nüň do­wa­myn­da iň bol­man­da ýe­ke­je beýt goş­gy ýat­la­mak, her gün ag­şam gü­nüň wa­ka­la­ry­ny ýat­lap geç­mek, se­ne­le­ri, at­la­ry we te­le­fon bel­gi­le­ri­ni ýat­la­mak müm­kin.

    – Wag­tyn­da uky­ňy al­mak. Halk­la­ryň ara­syn­da “Ag­şa­myň şe­rin­den er­ti­riň haý­ry ýag­şy” di­ýlip, ýö­ne ýe­re aý­dyl­ma­ýar. Alym­la­ryň aýtmaklaryna gö­rä, mag­lu­mat­la­ryň ýa­dy­myz­da gal­ma­gy üçin uky ju­da ze­rur­dyr. Se­bä­bi adam uk­lan wag­ty neý­ron­la­ryň öza­ra gat­na­şy­gy tä­ze­den di­kel­ýär di­ýip, alym­lar bel­le­ýär­ler.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: